lørdag den 3. juli 2010

I'm reading

Her er hvad jeg læser for tiden: Dansk litteratur fra biblio.

Er lige blevet færdig med Jacob Ejersbos Revolution, anden del af hans Afrika-trilogi. Den var mindst lige så god som den første og nu glæder jeg mig til at læse sidste del Liberty, som jeg vil ønske mig i fødselsdagsgave.
Hvor er det helt ufatteligt trist og ærgerligt at Jacob Ejersbo ikke er blandt os længere. Er ret betaget af hans umiddelbare skrivestil og barske historier. Synes personligt at Afrika-bøgerne er endnu bedre end Nordkraft, hvor er det sørgeligt at der ikke kommer flere bøger fra hans hånd, verden er urretfærdig...
Er man i øvrigt til Ejersbo og Nordkraft, kan jeg varmt anbefale Jonas Bengtsons Submarino.

Lige nu er jeg gået i krig med Jan Sonnergaards novellesamling Radiator, som alle undtagen jeg tilsyneladende har læst. Har læst nogle af novellerne, men aldrig sammen og på en gang. Det er lækkert og 90'er dystert!
Og så har jeg Katrine Marie Guldagers En plads i historien og Pia Juuls Dengang med hunden tilbage , de er to af mine yndlingsforfatterinder, så det skal nok blive godt.

Boganbefalinger er i øvrigt altid velkomne :)

At the moment I'm reading contemporary danish literature from some of my favorite authors; Jacob Ejersbo, Jan Sonnergaard, Pia Juul and Katrine Marie Guldager.

11 kommentarer:

  1. Jan Sonnergaard er genial i min mening! :-)

    SvarSlet
  2. Har du læst Jakob Ejersbo debutroman? Sammen med... uhh har simpelthen glemt hvad han hedder. Bogen hedder ihvertfald Fuga. Det er en brev roman mellem to mænd - ret sjovt læsestof.

    SvarSlet
  3. Er netop blevet færdig med Renselse af Sofi Oksanen, den kan virkelig også anbefales :)

    SvarSlet
  4. ...jeg har lige læst Jussi Adler Olsens "Flaskepost fra P." i serien om afd. Q - én af de bedste danske krimier jeg har læst, men vil også anbefale 'pige med perleørering', som bare er sådan en fin lille fortælling og meget smukt skrevet!

    SvarSlet
  5. Pia Juuls dengang med hunden, har jeg læst et par noveller fra. Godt nok var det tvunget fordi det var en del af dansk pensum, men jeg blev faktisk ret betaget af dem - og især fordi jeg også er helt vild med noveller :)

    SvarSlet
  6. der er en "serie" jeg vender tilbage til igen og igen , og det er Bjarne Reuters "Vi der valgte mælkevejen". de to bøger er fantastiske !

    http://emiliemode.blogspot.com/

    SvarSlet
  7. Ih hvor er I altså de bedste! Tak for anbefalingerne :D

    Emile - Dem elsker jeg også! Hvis du ikke allerede har været der, så synes jeg også du skal læse Zappa og Når snerlen blomstrer, det er også Bjarne Reuter og de hænger løst sammen med Vi der valgte mælkevejen. Ih får virkelig lyst til at læse dem igen, tak for at du mindede mig om dem :)

    SvarSlet
  8. Du ved det sikkert, men Jakob Ejersbo har også skrevet en novellesamling som hedder Superego, og den kan ihvertfald også anbefales!

    SvarSlet
  9. Der vil jeg godt hoppe med på anbefalings-vognen sammen med Marie. Superego er en kanon novelle samling:)

    SvarSlet
  10. Kan ikke huske hvad forfatteren hedder, men den bedste bog jeg til dato har læst er "Hundens ører" :) Den er super god

    KH Mils

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails