tirsdag den 24. november 2009

Amore Amar





Har været ude at gå dejlig morgentur med vuf i det fine vejr. På Tomatvej og Ingolfs Allé bl.a. Jeg bor nemlig på Amager, med alle de særegne vejnavne. Jeg er blevet så glad for Amager, at jeg dårligt kan forestille mig at skulle flytte meget længere væk end Christianshavn. Hvilket nok er noget pjat, for plejer at adaptere storartet uanset hvor jeg er, men er altså virkelig glad for Amager.
Jeg er født og opvokset primært på Vesterbro og Frederiksberg, men har også boet på Cypern, Bornholm og senest i Bruxelles. Jeg har rejst meget og det eneste sted jeg ikke har trivedes var i Beijing. Det er svært at sætte en finger på hvorfor, men tror bare at det var sådan en grundfornemmelse af dårlig stemning. Har hørt andre have det på samme måde med den del af Kina, men det skal ikke afholde nogen fra at besøge Beijing, for der er stadig et vildt spændende sted at være.
Men tilbage til Amager ;) Kom forbi tre af mine yndlingsbutikker nemlig Smukt Brugt på Amagerbrogade, Antique Kronen på Elbagade og Herolds Varehus på Øresundsvej. Selvom jeg aldrig har købt noget hos de to sidstnævnte, holder jeg meget af dem og at kigge i deres vinduer.
Hos Antique Kronen kan man få lysekroner og jeg er virkelig en sucker for lysekroner. Men må nok vente lidt for det bliver bare komisk hvis man hænger en chandelier op i lejlighed på 47 kvadratmeter. Min drømmeboligstil (lige nu er jeg på Ikea og brugt, moneterne går jo til tøj) er egentlig også meget mere organisk modernisme à la Eames (vil have masser af Eames) og Arne Jacobsen, så lysekronen passer heller ikke ind der... Måske jeg kan have den i smug i et walk-in-closet engang?
I Herolds Varehus kan man få spøg og skæmt og gøgl galore, den er absolut et besøg værd!
Skal ned i Smukt Brugt, der er min yndlingsgenbrug, senere for de havde en fin kjole i vinduet. Skal nok tage nogle billeder dernede.
So long

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails