onsdag den 10. november 2010

Paris Guide part III

Så kommer trejde og sidste del af Paris-guiden. Denne gang er det primært tips til 6. og 7. arrondissement.

Fantastiske Bon Marche og Grande Epicerie på Rue des Sèvres 24, som jeg dedikerede et helt indlæg til her.

På Rue du Four ligger Manoush og andre fine franske butikker...

... bl.a. endnu en Repetto, der i øvrigt er langt mindre proppet end den ved Operaen. Området heromkring er et rigtig godt sted at shoppe, men langt mindre hektisk end de mere centralt beliggende butikker, lige om hjørnet på Rue de Grenelle ligger bl.a. en Sonia Rykiel-forretning.

Husk at gå på apoteket. De franske apoteker kan noget lidt andet end de danske og her finder du bl.a. en masse lækker hud- og hårpleje, make-up og velsmagende vitaminer til at tygge.

Eiffeltårnet er klart et besøg værd, uanset hvad pariserne selv siger. Er kondien i orden kan det sagtens lade sig gøre at tage turen op til fods og udsigten er det hele værd!

Nok er Diptiques duftlys temmelig kostbare, men de holder også længe og dufter bare bedre end så mange andre duftlys. De mange parfumer er absolut også værd at snuse til. Den fine biks er at finde i nr. 34 på Boulevard Saint Germain.


Franske The Kooples har lækkert klassisk tøj med en rå og rocket kant, denne ligger i Rue Saint-Sulpice, men de er til at finde over hele byen.

Vanessa Bruno, ligeledes i Rue Saint-Sulpice nr. 25, indkapsler også den skødesløse rock/romantik stil som Pariserinderne er så gode til. Isabel Marant er mesteren, i mine øjne, men Vanessa Bruno er absolut heller ej at forglemme og det er jo unægteligt sjovere at shoppe fransk when in France.

Les Deux Magots, pl. Saint-Germain-des-près 6, eksistentialisternes gamle højborg og mødested har haft hjemme her siden 1885 og er verdens måske mest berømte café. Den emmer af pariser-stemning, men er nok mere befolket af turister end intellektuelle nu til dags, selvom det hedder sig at forfattere og kunstnere stadig kommer her... hvem ved? :)

Denne Dior på rue Bonaparte er langt fra den eneste i Paris, ligesom Chanel'erne er de (næsten, hehe) at finde på hvert et gadehjørne. Vil du besøge butikken hvor Carrie falder i et af de sidste afsnit af SATC skal du til avenue Montaigne nr. 30.

Hyggelige café Laiterie Sainte Clotilde på Rue Vaneau 64.

Le Petit Zinc på Rue Saint-Benoît hvor vi spiste en aften... Der ligger flere gode restauranter både på den gade og i lige det område, bl.a. den efterhånden berømte Le "Relais de l'Entrecôte, der serverer en ting: Entrecôte.

... og det var faktisk primært grundet det ret spektakulære Art Nouveau interiør at vi valgte Le Petit Zinc. Jeg er den vildeste sucker for stilen og drømmer om at bo i et gesamtkunstwerk af et Horta-hus engang, med tusindvis af Mucha-litografier. Gerne i Paris eller Bruxelles ;)

På 'Den lille Zink' fik vi helt klassisk fransk mad; steak et frites og crème brûlée. Det var helt ok, men ikke udsøgt - det er mere stemningen og indretningen man kan skal komme efter...



Snip snap snude, så er der ikke mere Paris i denne omgang, men Paris er sådan en by jeg vil blive ved med at besøge, så à bientôt Paris...

I'm so sorry I haven't made a translation yet. I'm soooo busy at the moment, so there was not enough time. I'll do it as soon as possible, promise! Until then I hope you'll enjoy the pictures from the last of the Paris-guides :)

13 kommentarer:

  1. Hej Emily. Super fin guide du har lavet :D Man kan sætte sådan en gadget på sin blog, så alt bliver oversat til det sprog man skal bruge, frem for at du selv skal sidde og oversætte ;o) Du kan evt. se hvordan den ser ud inde på min blog. Det gør altså lige det hele lidt lettere :D
    Mvh. Julia

    SvarSlet
  2. Min næste ønskedestination i Europa er Berlin, men jeg håber på du når derhen før mig, så jeg kan læse/se en Emily-guide inden :)

    SvarSlet
  3. jeg er vild med dine guides og smukke billeder! må jeg høre hvilket hotel du boede på, da du var i paris og om du kan anbefale det?

    SvarSlet
  4. Det er faktisk lidt tarveligt med alle de fantastiske billeder af Paris, man vil jo bare til Paris med det samme. Jeg elsker Paris og især det 6. arrondissement. Super fint indlæg, men jeg bliver altså nød til at komme med en lille rettelse: Den Dior butik Carrie falder i, er altså den på 30 avenue Montaigne, som klart er den største og flotteste Dior butik i Paris :)

    SvarSlet
  5. Julia - Tak for tippet ;)

    Guapizimo - jamen var da i Berlin i foråret, så hvis du dykker ned i arkivet omkring april så skulle der være lidt ;)
    Det er dog ikke rigtig en guide som disse, men der er da lidt idéer.
    Men skal da nok se om jeg ikke kan snige en Berlin-tur ind snart - for din skyld, hehe.

    Mona - tak :) Vi boede på Hotel Vaneau Saint Germain. Du kan læse mere om det i første del af Paris-guiden (klik på fanen 'Guides' oppe under headeren).

    Anonym - neeeeej hvor pinligt, ih var ellers så sikker. Men hvor er det godt jeg har så vakse og kloge læsere :)
    Retter det straks!!
    Og undskyld hvis billederne giver for slemme Paris-længsler ;)

    SvarSlet
  6. Jeg kiggede i toppen under guides og da Berlin ikke var der tænkte jeg at der nok ikke var en lign. guide :)

    Jeg synes altså en af de der rejsesider burde sponsorere din rejse til Berlin - så de kan få god reklame for deres destination :D

    SvarSlet
  7. Og nu kan jeg da godt huske din Berlin-tur, nu hvor jeg kigger billederne igennem :)

    Måske skulle Berlin og Mexico også under guides og så bare stå som rejser el. lign - hvis nye nu vil ind og se hvor du har været henne.

    SvarSlet
  8. Guapizimo - Hehe, det forstår jeg godt. De har ikke fået lov at være med under guides, var jo ikke helt så struktureret dengang :)
    Men du har ret i at de måske godt kunne få lov at stå der i en subkategori à la 'rejser' - hov, så skal Barcelona jo også med...

    Og helt sikkert med hensyn til rejsesider og sponsorerede ture!! Hehe ;)

    SvarSlet
  9. ÅÅhh jeg bliver jo nød til at tage tilbage til Paris! Har næsten lige været der, men din fine guide viser så mange ting og steder jeg ikke har set...må tilbage hurtigst muligt:)

    Vil forresten lige fortælle at der er kommet en virkelig fin vintage butik på Holmbladsgade (hvor Trier før var) - hvis nu du skulle lave et ekstra indlæg til din amagerguide.

    Mvh. Mette

    SvarSlet
  10. Hvor er det bare en fin guide, elsker at kigge dine flotte billeder :o)

    SvarSlet
  11. Hej igen :)
    Jeg er helt vild med dine billeder. De har sådan et lidt gammeldags skær over dem. Hvordan gør du det? Tak for inspiration.
    Kh Nadia

    SvarSlet
  12. Nadia - De her er lavet med et filter i Toycamera Analogcolor, men af og til laver jeg det også i Photoshop ved at tilsætte lidt 'grain', 'blur' og 'noise' og så ændre lidt på lys og farvetemperatur :)

    SvarSlet
  13. Mette - tak for tippet mht. vintagebutik!! og afsted til Paris med dig ;)

    Charlotte - Tusind tak :D

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails