søndag den 7. november 2010

Moving in together








"And I'm gonna live with a boooooyyyyyy", sådan nærmest græder Monica i det afsnit af Venner, hvor Rachel flytter ud og Chandler rykker ind.  Og ja, det er altså lidt scary, man kunne jo få drengelus og alt muligt. Eller endnu værre (og langt mere realistisk og for mig present), blive nød til at rydde alvorligt ud i sin garderobe og i øvrigt få sat spørgsmålstegn ved hvor mange par sko, det egentlig er rimeligt at eje... Alligevel gør jeg det, for ham her er virkelig en keeper og det hele værd.
De af jer der følger med på Twitter eller Facebook, har allerede så småt hørt at jeg flytter sammen med min kæreste. Vi har været ude at se på så mange lejligheder, men besluttede til sidst at rykke ind i min i stedet. Og jeg er ret så glad for at skulle blive på Amagerbro, omend det bliver lidt af en udfordring at få 45 kvadratmeter til at agere stue/soveværelse/walk-in/kontor for to... Men jeg glæder mig og synes det er spændende, selvom det også bliver mærkeligt ikke længere at være enevældig her på matriklen. Kæreste har - på godt og ondt - også en mening om indretning, så der er blevet forhandlet og indgået kompromiser, nu glæder jeg mig til alting er blevet færdigt og hans ting flyttet ind og så vil jeg gerne vise jer lidt af hvad vi har fundet på.

Billederne er fra den tilstand der hersker i lejligheden nu: Orden i kaos. Næsten alting er flyttet ind i soveværelset, da vi skal male gulve i stue og køkken, så her står reoler i lag udenpå skabe og bunker af bøger, billeder og ting overalt. Vi kommer til at bo sådan et stykke tid, da gulvet skal males af flere gange og hærde 5-7 dage inden man kan sætte møbler på det, så tænkte at man lige så godt kunne gøre kaoset lidt pænt og er ret glad for denne midlertidige og tilfældige indretning... Og for at nyde den sidste tid med meget tøsede anordninger hist og her og alle vegne... :)

My bf is moving in with me. We're turning my apartment upside down and painting the floors, therefore everything is in piles and quite a mess. I've tried to make some order to it though as we're going to live like this for a little while until the floors are ready. And I kind of enjoy this random and temporary decor :)

14 kommentarer:

  1. Hejsa!
    Det er nu meget hyggeligt at se billeder af jeres 'orden i kaos'. Jeg har boet sammen med en fyr i min lejlighed, som kun er 39 kvm, men det gik fint. Vi lavede også om på lejligheden mens vi boede her. Vi havde dog ikke orden i kaoset, men vi kom igennem det!
    Held og lykke med gulvet i stuen, og den fremtidige indretning af stuen ;)
    Tak for en rigtig god blog!

    SvarSlet
  2. Iih hvor hyggeligt! ;)Er vild med din "indretning" og glæder mig meget til at se jeres fælles løsning(er) (:
    /Gunilla

    SvarSlet
  3. Jeg EEELSKER alle dine Mummi figurer og især den lille kande! :D
    Hvor er kanden fra?

    SvarSlet
  4. Det ser nu rigtig hyggeligt ud allerede og jeg er sikker på, at I nok skal få jeres lille rede til at fungere :o)

    SvarSlet
  5. Vi er lige flyttet sammen på 62 kvm, men har egentligt boet sammen længe, for tror ikke Kristian har sovet i sin egen lejlighed i 1½ år, men nu er den endeligt solgt..
    Det er en udfordring at skulle afgive og afstemme, men jeg nyder virkeligt, at vi nu bor sån rigtigt sammen og så må jeg leve med tons af fodboldtrøjer, dvd'er og elektroniske dimser:)
    God fornøjelse med malerarbejdet, det er ikke det sjoveste i verden!

    SvarSlet
  6. Spændende med din nye "roommate" ;) Min kæreste og jeg boede også 2 år sammen på 40 kvm, men kan man klare det - kan man klare alt ;)

    SvarSlet
  7. Hahaha :D Jeg havde også sådan ét øjeblik med en veninde, lige inden jeg flyttede sammen med min kæreste. Jeg har aldrig prøvet andet end at bo hjemme (hvilket måske er en fordel, da jeg aldrig har prøvet ikke at skulle tilpasse mig andre end mig selv) så jeg fik lige sådan et "wow" øjeblik. Men det går super godt :D

    vi har kun 30 kvm. og ønsker os ikke mere plads (udover vi godt kunne bruge lidt mere skabs- og bordplads i køkkenet). Vi har fint plads til 3 pers sofa, langt skrivebord som agerer arbejdsplads for os begge (min kæreste har eget firma og arbejdet hjemmefra) i stuen, og 4 pers spisebord (barbord) når vi får det købt, altså. - og dobbeltseng og stooooort dejligt skab i soveværelset :D

    SvarSlet
  8. hvor dejligt I er flyttet sammen :)

    SvarSlet
  9. Jeg skal også snart flytte sammen med min kæreste.
    Glæder mig helt vildt men har det stadig lidt ligesom monica :P

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. Fed blog, og sikke nogle fede billeder! Er fast læser.
    Jeg viile være glad for hvis du ville besøge min blog, den er lidt alá din, bare ikke så sej. :)
    http://lifesdifferential.blogspot.com/

    SvarSlet
  12. Tusind tak for jeres søde og beroligende kommentarer ;) Vi har nu overstået malerarbejdet og venter bare på at det hærder (hvilket taget en krig) før vi må rykke tingene ind i stuen igen. Så alt det værste er overstået og nu er der bare den sjove indretnings (og møbelshoppings) del tilbage :)

    Mummikanden er fra Arabia Finland og kan købes mange steder. Urban Livin i Frederiksborggade, Magasin og Illum, og nogle Inspiration har den ;)

    SvarSlet
  13. Hej. Flotte flotte billeder. Jeg tænkte på. Den røde stol du har, er det en Eames stol?

    ...Camilla

    SvarSlet
  14. Camilla - tak. Det er det nemlig en DSW i fiberplast ;)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails