lørdag den 16. oktober 2010

Raw Rosehip Powerbars



I stedet for slik, efter træning, som snack eller mellemmåltid på farten. Vitaminer på den søde og lækre måde. De er selvfølgelig ikke ligefrem kaloriefattige, men der er masser af ordentlig næring og vitaminer at komme efter i modsætning til vingummier eller chokoladebarer. Fra 'Spis dig yngre' af Torbjörg Hafsteinsdottir.

15-20 STK.
200 g cashewnødder (usaltede)
2 dl abrikoser
6 spsk hybenpulver
2 tsk stødt ingefæk
2 spsk kokosolie
2 knivspidse vaniljepulver
2 knivspidse cayennepeber

Alle ingredienser køres i en foodprocessor, indtil det bliver en tyk masse. Det lykkedes mig at gøre det i en minihakker ad tre omgange og så blande og ælte det godt i en skål efterfølgende.
Form dem som kugler, og opbevar dem køligt. De er søde, krydrede, lidt stærke og meget lækre :)

Healthy yet indulgent bars of cashews, dried apricots, rosehip powder, vanilla, cayenne, ginger and coconut oil.

4 kommentarer:

  1. Ser lækre ud:-). Men kan man ikke smage hybenpulveret? Jeg har nemlig engang forsøgt at vænne mig til at spise det ovenpå min morgenymer, men kom desværre aldrig til rigtigt at synes om smagen.

    SvarSlet
  2. Hmm... næ synes ikke rigtig man kan smage det. Ikke på nogen dårlig måde i al tilfælde :)
    Bruger det også i smoothies og der kan jeg også godt lide det :D

    SvarSlet
  3. De er SUPER gode! Jeg elsker dem også! Mums!
    Lækre billeder!

    Mange hilsner fra
    Hanne

    SvarSlet
  4. Næh, du har ret - man kan jo overhovedet ikke smage hybenpulveret. Og nøj hvor de smager godt:-)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails