fredag den 10. september 2010

Look of the day: Little green cape and new hair color








Så kom støvlerne i aktion og det sammen med min nye (krøllede) grønne kappe og mit nye (krøllede) farvede hår.
Farvede det selv i onsdags, noget jeg ellers aldrig har turde, men fik for en uges tid siden en vanvittig idé om at det lige måtte være sagen. Nok mest fordi jeg gerne ville have mit hår farvet med øko-farve og ikke lige syntes jeg havde knap 2000,- at smide efter det hos en frisør (synes de der langt hårs tillæg er tarvelige!). Farvede det med Sanotint Light, som er ret 'grønt' og skånsomt, og brugte to dele mørk gyldenblond og en del naturblond og er meget glad for resultatet.
Ville gerne væk fra det meget solblegede og hen mod noget, der matchede det der vokser ud af mit hovede lidt bedre.
For at det ikke skulle blive for ensfarvet, pakkede jeg nogle lyse totter ind i sølvpapir før jeg farvede det.
Det er nok mere held end forstand, men synes det er endt ganske lykkeligt og har sparet en masse penge.
Husk altid at bruge en farve med noget rødt/gyldent i, hvis du går fra meget lys til mørkere. Ellers bliver det grønt og det er ikke læks.

Om lidt smutter jeg på arbejde, gider ikke rigtig i dag... Glæder mig til i morgen og på søndag. Har en masse hyggelige aftaler med veninder; brunch, bytur, middag. Det bliver godt. Har været ret så kærestekedelig på det sidste, æv. Eller det er egentlig nok mest fordi jeg har været syg. Bliver så dejlig at se dem igen.

Outfit details: Cape ASOS// socks Zara// shorts H&M// boots Burberry Prorsum// purse/beautybox vintage


New cape, boots and hair color in action. Colored it by myself this week, something I've never dared before. I used Sanotint which is a rather 'clean' and 'green' way of coloring and I'm so pleased with the result.
I'm of to work now, even though I would rather stay at home and watch Mad Men. But gladly I'm looking forward to a really nice weekend packed with exciting plans with my girlfriends.
Have a lovely friday!

16 kommentarer:

  1. Det har du godt nok sluppet godt fra. Super fint :)

    SvarSlet
  2. Håret er rigtig smuk, og er så vild med den kappe der!

    SvarSlet
  3. UHA, du laver simpelthen altid sådan nogle fine fotoserier. Super inspirerende :) Hvordan er støvlerne så i øvrigt i aktion? - kan man faktisk gå i dem -eller skal man helst bare stå helt stille og se fantastisk ud ;)??

    SvarSlet
  4. Du ser virkelig godt! Jeg elsker de støvler. Er de gode at gå i og hvilke farver er det du har brugt - er det nogle man kan købe nogle steder? Mit hår er mellembrunt, men jeg kunne egentlig godt tænke mig at komme lidt farve i det. Ved bare ikke hvilken og finanserne er ikke lige til en frisørtur.. Måske skulle man prøve noget hjemmefarvehalløj..?

    Lika

    SvarSlet
  5. Læks læks :) Så fin den er den grønne kappe - og smukke støvler!

    SvarSlet
  6. Hej Emily

    Tak for en god blog. Jeg er SÅ nysgerrig. Når jeg læser dine indlæg, kan jeg simpelthen ikke lade være med at fundere over, hvem der tager dine billeder. For du er jo på rigtig mange af dem, og mit gæt vil være at du ikke selv er fotograf, eller...?
    God weekend!

    Hilsner fra Hanne

    SvarSlet
  7. Love your green cape & the color of your socks! So perfectly fall!

    SvarSlet
  8. Fantastiske støvler! Og flot fotoserie.... Det kan du altså bare, Emily! :)

    SvarSlet
  9. Sikke fin din lille taske er. Jeg render rundt med en tilsvarende i krokoskind, som jeg har arvet fra min mormor. Den er så fin og damet. Jeg har brugt den i snart ti år.

    SvarSlet
  10. Ih hvor er I søde altså! Tusind tak og undskyld det lidt sene svar.

    Ang. hårfarven så fås den i Matas og også i flere helsekostbutikker også på nettet. jeg købte hos netspiren. Det hedder Sanotint :D

    Støvlerne er fantastiske, men mildest talt lidt af en udfordring, selv for en erfaren stiletgænger. De er bare såååå høje :) Men elsker dem.

    Cecilie og Malsen - tak hvor er jeg glad for at høre det! Tænker af og til at det måske er lidt for 'meget', altså det er jo ikke så dansk at gøre sådan, men synes selv at det er sjovt og fint, så bliver rigtig glad på feedback omkring det :)

    Hanne - hehe det er som regel min kæreste der tager billederne af mig. Af og til en veninde eller min mor :)
    Resten tager jeg selv ;D

    Ann-Sophie -takker, er helt fantastisk med vintagefund fra ens bedstemødre :)

    SvarSlet
  11. De Burberry sko er ret lækre!! Heldige :)

    SvarSlet
  12. Emily - hvordan greb du det an at farve håret? Mit hår er MEGET lyst og jeg har en stor ond udvoksning og ikke 2000 til at smide efter frisøren... så jeg har fået lyst til at prøve Sanotint.
    Blandede du de to farver sammen, eller kom du dem i seperat? Din bund ser mørkere ud end spidserne.... er der nogen tricks?

    Tak ;o)

    SvarSlet
  13. Ja jeg blandede bare de to farver. Blandede med den med noget gyldent/rødt i for at undgå at det blev grønt. Hmm... da det lige var farvet så det lidt mere ensfarvet ud, som på det næstsidste billede og billede nr. 2. På de andre er det lyset der snyder tror jeg. Men nu er det meget lysere i spidsterne end bunden. Simpelthen fordi det var lysere da jeg farvede det og ikke har taget ligeså godt imod/holdt ligeså godt på farven. Og så brugte jeg Santotint Light, der er en semipermanent farve, så den går også gradvist ud. Så igen - det er mere held end forstand.
    Held og lykke ;)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails