tirsdag den 17. august 2010

Yndlingstegneserier og -mad


Salat af kål, persille, mynte, blåbær, nektarin, æble, mandler og hjertesalat. 'Frikadelle' af grønne linser. Iste af hibiscusblomster og lakridsrod.


Yndlingstegneserier, indretningsbøger og det nye Ikeakatalog. Så gør det ikke noget at regnen siler ned :)

Havde egentlig en plan om at jeg skulle have været ude at lave en ny guide til København i dag. Det havde vejret så ikke. I stedet har den stået på to timers træning, tøjvask, frokostspisning og bog- og bloglæsning. Om lidt kaster jeg mig over ovenviste kanelsnegl og nogle af de tegneserier jeg lånte på biblio i går. Senere skal jeg på arbejde, synes virkelig det er rart at arbejde om aftenen, man kan nå så meget i løbet af dagen.

Mht. 'healthy august' (som jeg vist kom til at kalde det), går det rigtig godt. Får trænet (mest bodypump og spinning) i fitnesscenter og løbet og svømmet på stranden. Alkohol-delen gav sig selv efterhånden som sommeren er ved at gå på hæld, og man ikke længere er til fest/grill/på ferie hver aften. Og hold op hvor kan jeg mærke forskel. Spiser rigtig sundt, men ikke fanatisk - det er jeg altså alt for stor en kageelsker til. Tror virkelig på, at når bare basis er i orden og man dyrker masser af motion, så er der også plads til lidt af alt det andet. Vågner frisk og tidligt af mig selv og har god energi igennem dagen, så mit mål er nået. Nu er det bare med at holde det :)

Går i øvrigt og overvejer at anskaffe mig en lille papegøje (derfor ligger der fuglebøger overalt), savner sådan at have et dyr, men har ikke mulighed får at få hund igen lige nu, så måske et lille gøje-barn kunne være en god substitut. De er i al fald ganske kvikke og kan lære mange ting.

It's pouring down in Denmark so I've been inside most of the day apart from an early morning visit to the gym. Just reading comics, sipping coffee and enjoying some salads and a cinnamonbun.

10 kommentarer:

  1. Rigtig lækker salat. Og du har ret, sådan tænker jeg også - at lidt af hvert er godt. Det er meget motiverende at tænke sådan. Spændende med kæledyr. Jeg havde engang en nymfeparakit. Den var rigtig tam og nysgerrig, men den larmede simpelthen for meget. Det var et mareridt til sidst, så jeg gav ham videre til en dame der ejede masser af fugle. Trist at give ham væk, men det kunne ikke være anderledes..

    God dag til dig :)

    Lika

    SvarSlet
  2. Fedt med en papegøje, men det er jo skræmmende hvor gamle de kan blive. Jeg arbejdede på et plejehjem hvor de havde arvet papegøjen Viggo efter en gammel dame. Tror den er omkring de 57 idag og på trods af at den har lidt grå pels, så er den stadig frisk og fantastisk sød. Men ja husk at overveje hvor ufattelig mange år man skal tage sig af sådan en lille fætter...

    Tak for en fantastisk blog
    - Heidi

    SvarSlet
  3. årh du skal købe en nymfeparakit - de er simpelthen så herlige, og samtidig nemme at gøre tamme, hvis du har dem fra de er helt små - eller også kan du købe en der er tam i forvejen.
    Og så er de ikke på nogen måde lige så dyre som papegøjer :)

    SvarSlet
  4. Hej Emily,

    Du er i metroexress idag -men det ved du sikkert allerede selv:)

    SvarSlet
  5. Lika - Æv med din fugl :( men sådan går tingene jo desværre og til...
    Og ja, synes også selv det er meget rarere at have den filosofi omkring mad/træning end at være helt fanatisk for så at skeje fuldstændig ud til tider, som mange jo gør. Hvis der kommer alt for mange regler ender man som regel med at bryde dem og siden ende med dårlig samvittighed. Og det er jo ikke særlig motiverende... ;)

    Heidi - Selv tak! Ja det er helt vildt med hvor gAmle de bliver. Det er hel afgjort også med i mine overvejelser. Tror dog både pga det med alderen og prisen at det bliver en mindre model a la dværgpapegøjen.
    Lyde hyggeligt med jeres gamle gøje ellers. Elsker også gamle hunde og heste, der bliver helt gråmulede ;)

    Sofie - sejt at jeg også har fugleeksperter blandt mine dejlige læsere! Jamen vil da helt sikkert kigge nærmere på nymfeparakitten så :D

    Anonym - Tak! Jo vidste det godt, men havde faktisk glemt at det var i dag, så mange tak :)
    l

    SvarSlet
  6. Uhm, hvor ser din mad lækker og sund ud. Hvordan laver du de der linsedeller?
    Uha, hm en fugl er nok, ok måske næst efter slange og rotte, det sidste kæledyr jeg ville anskaffe mig. Nu har jeg også en snert af fuglefobi, jeg synes de er sådan lidt ulækre at røre ved, men det er jo bare mig. En anden ting man skal tænke på mig fugle er, at de faktisk sviner ret meget fordi de sidder og basker og pudser sig strør omkring sig med knækkede fuglefrø, så der bliver meget let nusset omkring sådan et fuglebur. Men ja, det er hyggeligt med et dyr i huset, går selv og drømmer om bare en lille bitte hund, men den skal jo også luftes, passes når man er på ferie o.s.v..

    SvarSlet
  7. Skal nok lige lave en post med dem en dag. Men det er moste linser, reven kartoffel og gulerod og evt også nogle kikærter. Det skal være ret fast, men ikke smuldre. Og dem steget man så bare i olie.

    Har godt tænkt over det med svineriet... Og det er jo vildt nederen, men tænker at man så bare må være flittig med støvsugeren ;)
    Og ja, der er jo en masse udgifter både økonomisk og tidsmæssigt forbundet med at have dyr, men man får så meget igen synes jeg :D

    SvarSlet
  8. Hehe, hvor ser det hyggelig tud med blade og kanelsnegl;) -og lyder hyggeligt med en lille papegøje;D
    /Gunilla

    SvarSlet
  9. Hej Emily,

    Åhh hvor fantastisk, at du måske skal have dig en lille gøj:-) Jeg har selv haft en dværgpapegøje for et par år siden. Hun var SÅ smuk, men desværre døde hun efter, at jeg kun havde haft hende nogle uger. Hvorfor fandt vi aldrig ud af:-( Men lige siden har jeg overvejet at anskaffe mig en ny, da jeg ligesom dig er KÆMPE dyreelsker, men desværre er allergisk overfor hund og kat. Og nu, hvor jeg læser det her indlæg har jeg endnu mere lyst til at få en smuk dværgpapegøje igen. De har de smukkeste farver!

    Det ku' være vi skulle tage ud og kigge på papegøjer sammen:-)

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
  10. Hej Charlotte,

    Ih det kunne være hyggeligt! Synes det er så fantastisk, når man skriver om et og andet på sin blog og man lige pludselig finder ud af at det måske også interesserer nogle andre ;)

    Hvor trist at hun døde :(
    Og ja de er simpelthen så smukke og skulle også kunne blive rigtig tamme og måske lære at tale lidt. Jeg overvejer stadig lidt for og imod, men er meget fristet.

    Klem
    Emily

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails