onsdag den 14. april 2010

Mex Buys








Brugte forbavsende få penge i Mexico. For det første var det ikke rigtig en shoppetur og den shopping der var foregik på markeder og selvom man er vanvittigt dårlig til at prutte om priser, så er alting altså drønbilligt. Mht. at handle om tingene, så lykkedes det mig - der hader når ting ikke har faste priser - at blive ganske god til det. Tricket var at se det som et spil eller en konkurrence, ikke en akavet social situation hvor jeg følte at jeg frarøvede fattige mennesker deres levebrød, og jeg er god til spil og konkurrencer, men ikke til akavede sociale situationer...

Hunden øverst er til mine forældres sommerhushave, er sikker på at den nok kan skabe lidt godt humør blandt alle lerkrukkerne med blomster og citroner. Især nu hvor vi ikke har nogen rigtig hund i familien. Desværre knækkede den halsen på turen hjem, men efter at jeg har leget med lidt lim er den næsten så god som ny ;)
Tørklædet var til min mormor og det blev hun glad for. Nogle af de andre ting er også gaver, men siger ikke hvad, da de ikke er blevet forenede med modtagerne endnu...
Skull-huen går der nok lidt tid før jeg får på, men syntes at den var så fin at jeg ikke kunne lade den ligge.
Og så er der tequilaen. Har altid troet at tequila var en slags straf-drik, man af uvisse årsager kylede ned i shots, når promillen skulle hurtigt op. Og havde aldrig før smagt god tequila, tror faktisk altid kun jeg har fået den der skrækkelige med den røde sombrero, der tilsyneladende har monopol på det danske tequilamarked. I mexico fik jeg god tequila. Som var afkølet og som man nippede af i eget tempo af store shotglas, gerne sammen med lidt salt og lime, men ikke for at salt og lime skulle tage den grimme smag, men snarere akkompagnere. Tequila er også godt blandet med grapejuice eller -sodavand ;)

What I bought in Mexico. I only shopped at the local markets, so cheap and such nice and colorful things and great craftsmanship to. I really got into tequila when in Mexico, in Denmark we more or less only have very poor and bad tequila, so I've newer liked it. Those days are over ;)

5 kommentarer:

  1. Omg so envy! I would like to travel to Mexico too!

    Great purchases, btw! ;)




    LA

    SvarSlet
  2. Skønne fund! Pyt med pengene. Man ved jo aldrig om man kommer dér igen:)

    SvarSlet
  3. great pics. looks like you found some great stuff!

    SvarSlet
  4. Puderne er vildt fede:)

    PS! God blog, tag et kig forbi min:)

    SvarSlet
  5. Fine fine ting, men synes godt nok den røde hund mere ligner en ko? :)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails