mandag den 12. april 2010

7


Har fået en blogaward af fineste Manja - tusind tak for det.
Som altid er der dog et 'catch' ;) og reglerne for awarden er som følger:
  • Man skal linke til den man har fået awarden fra (selvfølgelig, det manglede da også bare ;D), altså Manja Lytz.
  • Siden skal man skrive 7 interessante facts om sig selv.
  • Og afslutningsvis skal man vælge 7 blogs, man gerne vil give awarden videre til, inklusiv den man har fået awarden af.


7 interessante *host host* facts om mig:
  • Jeg har tre 'mad-akilleshæle': ovnkartofler (sådan nogle grovfritagtige kartoffelbåde, gerne med aioli), stegt flæsk og hjemmebagte kanelsnegle. Der er bare ikke rigtig nogen stopknap i forhold til de ting og jeg ender især med ovnkartoflerne altid med at sige 'tag fadet væk nu!', til dem jeg spiser med, fordi jeg ellers bare spiser til der ikke er mere.
  • Jeg er ret pjattet med svenske femi-krimier, selvom det lidt er no-go, når man har en bachelor i litteraturvidenskab i bagagen.
  • Er udpræget konkurrencemenneske, hader at tabe og lider af en mild grad af rengøringsvanvid - er på mange områder sådan ca. Monica fra Friends i en light-udgave.
  • Charlotte Gainsbourg er nok mit største idol, hun har været mit girl-crush de seneste 5-6 år. 
  • Har sygdommen PCOS, som jeg dog nærmest er kureret for vha. kost og motion, måske du også har PCO, bare uden at vide det. Læs mere på PCOinfo.
  • Lige nu læser jeg The Mysteries of Pittsburgh af en af mine yndlingsforfattere Michael Chabon.
  • Tager til Berlin i næste uge, wuhuu! Mere om det senere ;) 


Her følger de 7 blogs (i vilkårlig rækkefølge), jeg synes fortjener et skulderklap og dermed denne award: 

Jeg bor jo på Amager og er ret så begejstret for det. Ønskeøen (som jeg kalder den, ikke noget med Lorteø her), må dog lægge ryg til ret så meget trashtalk, så derfor er jeg vild med bloggen Amager am See, der viser Amager fra en anden side: Nemlig som et sjovt, anderledes og finurligt kvarter med stor diversitet både hvad angår indbyggere, natur og kultur.

Tora, der er den ene halvdel af Indie Mom and the Reluctant Banker, gav mig i forbindelse med min London-tur i december en masse tips og sådan opdagede jeg hendes (og hendes kærestes) hverdags/kultur/mode/rejse-blog, som jeg er helt vild med. Kan ret godt lide synergien i at det er et par, der har en blog sammen.


Cristinas blog, cristinaudenh., er ret ny og jeg opdagede den fordi hun kommenterede en del hos mig. Selvom den er ny, synes jeg den er vældigt interessant og jeg glæder mig til at følge den i fremtiden. Cristina skriver om alle mulige ting, oftest akkompagneret af nogle flotte billeder :)

Manja Lytz, som jeg har fået awarden af, blogger om rare sager som Sonia Rykiel kjoler, Lanvin stilletter og Essie neglelakker fra en vingård i Frankrig (hvor blæret er det sidste ikke lige? Gid det var mig... Må jeg komme på besøg Manja?). Hun har masser af 'dagens' og en utrolig fin og personlig stil. Og så er hun sød og har givet mig denne award, tak ;)

Line Love og Katarzyna fra SUS får mig dagligt til at trække på smilebåndet (om ikke skraldgrine), jeg er simpelthen helt forelsket i de to damers sorte humor, spidende ironi og almene vakse betragtninger.

Velvet Snow er jo efterhånden en klassiker i det danske modeblogland, men derfor kan man godt fortjene et skulderklap alligevel. Ditte og Merete, der deler min kærlighed til Balanciagas læderkunst, er dygtige til at trendspotte og internetshoppe. De er som regel altid et hestehoved foran hvad angår om 'den der Topshop jakke er tilbage i stock' og deslige og så synes jeg - på trods af at jeg ellers normalt ikke er så vild med 'kollager med ting' - at de laver nogle rigtig spændende og inspirerende kollager. Fakstisk tænker jeg næsten hver gang 'Wow, det outfit gad jeg virkelig godt have på i dag'. Så søde Velvet Snow piger, vil I ikke godt være mine stylister, når jeg vinder 90 millioner i Lotto på onsdag?



Ungt Blod er en hverdagsblog om alt og intet, på den helt utroligt hyggelige måde. Og med helt utroligt flotte billeder og en blæret grafik. Og så er jeg lidt forelsket i to af stjernerne på bloggen, nemlig den yndige rødhårede baby E og den smukke whippet-hund Rufus.

I've received a blog award from Danish blogger Manja and above are the blogs I'm passing it on to.

9 kommentarer:

  1. Årh er nu lidt misundelig på din Berlin tur, det er ikke så nemt at komme afsted når man skal arrangere børnepasning først ;)

    SvarSlet
  2. Guapizimo - Nej jeg ved hvordan det er fra da jeg havde hund. Men ellers må man jo bare tage barn/hund med ;)

    SvarSlet
  3. Hvor er du sød, Emily :) Og du må altid gerne komme på besøg - bare sig til!

    SvarSlet
  4. Sejt, hvor er du sød! tak for priserne, jeg er meget beæret!

    SvarSlet
  5. Manja - hehe... pas på jeg ikke tager dig på ordet ;)

    mette/ungt blod - Det var så lidt, det er jo fuldt fortjent!

    SvarSlet
  6. Ihhhh tak:) Den er vi meget glade for!!!!

    //Katarzyna

    SvarSlet
  7. Tak Emily!

    Bedre start kan man ikke få på sin anden uge i et nyt og stort blogunivers.

    (og ryster lidt på fingrene samtidigt!)

    SvarSlet
  8. SUS og Cristina - Selv tak, det var så lidt ;)

    SvarSlet
  9. Ih altså, tak!

    Det er ret så smigrende, især når det kommer fra dig. Læser selv din blog dagligt.

    Kram fra os alle tre

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails