lørdag den 13. marts 2010

On my bathroom shelve

Hermed et lille indlæg med de ansigts-, hår-, og kropsplejeprodukter jeg bruger for tiden og kan anbefale. Som tommelfingerregel går jeg efter noget rent og grønt, men er langt fra fanatisk og hvis et eller andet fungerer rigtig godt og ellers ikke er propfuldt af parabener og skidt, så er jeg all in. Jeg kan godt lide at prøve nye ting, så der er kun ganske få produkter jeg er trofast overfor.  Det er faktisk en helt anden sag i min make-up pung, hvor alt er det samme som for 5 år siden, men den må I se en anden dag :)

Ansigtspleje fra REN og Origins. Er lige nu, efter en lang periode med Origins, ved at skifte over til REN, dagcremen Have A Nice Day fra Origins holder jeg dog fast ved. Bedste creme ever for min hud. Og det samme med deres A Perfect World skintonic med hvid te. Har lige købt Jojoba Facial scrub og Rosa Centafolia cleansing gel fra REN og er meget tilfreds, lækre produkter og pæne at se på. I like. Er meget en 'vand og sæbe'-type, så rensemælk er ikke en option for mig.


Bedste håndcreme fra REN, dufter fantastisk af citrus og har den perfekte balance hvor den 'mætter' vintertørre poter, men uden at fedte for meget // Bodyscrub fra Korres med knuste vandmelonkerner, den er vildt god og dufter fantastisk af vandmelon, giver god sommerstemning i badet // Cowshed bodylotion version Grumpy Cow, lækkert øko-mærke der vist lige er kommet til DK og som efter sigende skulle være Madonnas favoritmærke // Weleda rose showergel, elsker dens meget 'urtede' rosenduft og dens cremede konsistens.


Biolace Smoothing conditioner, på trods af navnet er der ikke noget rent/grønt over den, men den er en af de få conditioners der kan tæmme mit hår, så den er en fast gæst i badet alligevel // Kameliaolie fra Melvita, købt i helsekost i Paris. Genial til mine tørre spidser og til at 'tynge' lidt ned // Bumble & Bumble Coco shampoo, tørrer ikke ud og man dufter som noget der er lige til at spise // Aveda Smooth Infusion, endnu en af mine 'gør Ronja Røverdatter til Rapunzel'-conditioners og den er fantabulous, intet mindre // L'Oreal silver shampoo, den bruger jeg ca. ved hver anden hårvask, tager det gule skær i lyst hår // L'Oreal liss ardent, beroliger 'frizz' og beskytter mod varmestyling. L'Oreal-produkterne er ikke rene/grønne.

Jeg køber de fleste af mine produkter hos lookfantastic.com eller hqhair.com, hvor der er mange penge at spare i forhold til at købe det i DK. Her køber jeg REN, Aveda, Korres og Bumble & Bumble.

A view of the hair-, body- and facial products I use at the moment. And only the ones that I can recommend of course :) As a rule of thumb i mostly use clean/green products, but without being fanatic. If something really works I don't care if it's not all natural.

2 kommentarer:

  1. Tak for fremvisningen! REN er lækkert (og SÅ pænt) synes jeg, men dagcremerne (eller i alt fald de to jeg har prøvet) opfylder ikke helt mit behov for fugt. Må se at prøve håndcremen, synes det er noget af det sværeste at finde. Jeg forfalder indimellem til Esteé Lauders Daywear dagcreme, som jeg synes er fantastisk, men den er hverken fri for det ene eller det andet.
    Af bodycreme må jeg dele begejstringen for Euphoria Bodymilk fra græske Apivita - den dufter helt fantastisk og er fri for parabener og andet gejl.

    SvarSlet
  2. SofieW - Oki, tak for 'creme-tippet' mht. REN, så tror jeg faktisk bare jeg fortsætter med dem fra Origins, som jeg er rigtig glad for. Ja god håndcreme er ikke det nemmeste at finde. Kender slet ikke Apivita, men det vil jeg da se nærmere på :)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails