fredag den 5. marts 2010

Oh la la

Yay, min franskprøve gik godt i dag. Skal starte på tirsdag på niveau 10 (ud af 12). Så ja, det er et blæreindlæg, men tænker at lidt blær er tilladt, når man er stolt og en kende overrasket faktisk. Har ikke talt fransk i snart 5 år, hvis man lige tæller lidt øl- og croissantindkøb på skiferier fra.

Så det skal fejres med et af mine all time favorite fotos: Robert Doisneaus 'Le Baiser du Trottoir' (fortovskysset), well måske er det banalt, men jeg elsker det nu. Det er bare Paris og l'amour, når det er bedst.

Ellers har jeg tilbragt dagen med at gramse på en brun og en gul Alexa hos Mulberry (krydser fingre for, at jeg får så mange penge tilbage i skat), været til frisøren og ellers knoklet videre med det noget omsiggribende oprydnings-/reolopsætningsprojekt jeg har gang i. Har stadig bogbunker overalt, men nu er de i det mindste farve- og størrelsesorganiserede. Kan ikke sætte dem på plads i de nye reoler, før disse er blevet gjort fast til væggen. Og den slags kræver altså assistance for mit vedkommende, den får jeg heldigvis i morgen ;)

Nu skal jeg til min barndoms hjertevenindes 25-års fødselsdagsfest. Puha, synes ikke det er længe siden vi var et par teenagepiger på vej til ungdomsklubsfest/sodavandsdisko (med rigelige mængder kirsebærvin inden, classy shit, hehe...), men det er altså over 10-12 år siden. Tiden går hurtigt, gør den, så det er bare med at nå at nyde hvert sekund så godt man kan ;)

God fredag til Jer!

2 kommentarer:

  1. Tillykke, det var flot! Hvilket kursus skal du have?

    Jeg har selv overvejet nogle af kurserne nemlig.

    SvarSlet
  2. Jeg skal have et kursus à 14 lektioner en gang om ugen. Syntes at to gange blev lige i overkanten. Det er både mundligt og skriftligt. Havde ellers overvejet et rent 'samtale-kursus', men da jeg halter en del bagefter mht. grammatik, tænkte jeg at det måske var meget godt med lidt skriftligt også ;)

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails